Tors 6/12. Prov i snittblommor....

I dag har vi haft det STORA provet på snittblommor...
Fredrik hade tryckt upp 40 olika blommor/grönt som vi skulle kunna!
Jag visste att jag skulle ha svårt med att komma ihåg dom latinska namnen ( jag rör ihop dom och får till egna namn..inte bra!) Men jag är ganska nöjd! Vet att jag blir godkänd, helt OK för mig.....
 
 
 
Sen var det dax att göra begravningsdekoration igen, fast nu var det en låg som skulle göras.
Innan jag började med min så bedömde Fredrik den höga som jag gjorde i Tisdags!
Några anmärkningar fick jag. 1st blomma som var lös, man kunde se lite oasis på 2st ställen och jag kunde ha använt 1st nejlika mindre. Men jag fick BRA bedömning !
Efter bedömningen så plockade jag isär hela dekorationen och började göra den låga med samma blommor. Det är så vi gör, vi sliter ut blommorna !!
 
 
 
Jag tog bort gerberna och satte i några kvistar vit krysantemum i stället.
 
Så här såg det ut i klassrummet! Som en tomte verkstad....
Marlene. Åsa N. Silvia. Caroline & Siv.
 
Vi kunde köpa 2st bra att ha böcker i dag ! Dom kommer säkert att komma till användning....
 
 
När dagen närmade sig sitt slut så passade Elin på att tömma hennes & min soptunna !
Då är det min tur nästa vecka...
 
 
Ja då var den här Torsdagen oxå slut ! I morgon bitti bär det av till Bankeryd, hoppas att vi får bra väder att åka i !!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa Nyberg

Fasiken vilken kanon bild du fick upp på mig denna gången då, ha,ha....

Svar: Ja den blev väl bra ! Hi Hi
Ulrica.

2012-12-11 @ 20:15:07
URL: http://flowers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0