Mån 26/11. Skola om sticklingar..

I dag är det Måndag igen !!
 
Hade Fredrik första lektionen. Han gick igenom vad vi ska göra den här veckan. På Fredag har vi öppen butik mellan kl 10-12. Vi ska göra advents buketter, dörrkransar och ljusdekorationer som vi ska sälja, så du som läser det här är hjärtligt välkommen!
 
Dom sista lektionerna hade vi Mimmi.
Vi fick skola om våra sticklingar som vi satte för drygt en månad sedan.
 
 
Ungefär hälften av mina sticklingar hade tagit sig.
 
 
Kolla vilka rötter, på så kort tid..
 
 
Här har jag skolat om doft pelargon,saintpaulia, klockmalva och echeveria.
 
 
Hanna, Lovisa, Silvia, Marlene, Susanne, Mimmi & Caroline in action....
 
När vi hade skolat färdigt så gick vi tillbaka till klassrummet.
Där fick vi läsa lite om sommarblommor / annueller. Om hur dom ska skötas om, vattning,näring,solljus osv.
Vi var så uppe i det så vi körde lite övertid!
Annsophie åker med mig till bussen/tåget, i dag skjutsade jag henne till Hova pga att vi var sena. Vi stog och väntade i över 30min men ingen `rälsbuss`dök upp !! Jäkla Västtrafik....
Det slutade med att jag skjutsade hem henne till Laxå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0