Fredag 9/2. Ekonomi

I dag har vi pratat och diskuterat ang UF mässan på Arena i Skövde 8-9 Mars.
Vi delades in i 4 grupper som fick komma med lite olika ideer.
Alla ideerna presenterades och vi röstade om vilka som fick gå vidare.
Elin blev vald till mötesordförande och jag blev mötessekreterare ( allså en Ulla-Bella ). Det klubbades igenom en hel del förslag, så det här kommer nog att bli bra!
 
Butik Sötknoppen var öppen i dag !
Det såldes en hel del...
Mitt redes hjärta som jag gorde i går, köpte jag själv och gav till min älskade dotter Mimmi & hennes Robert.
 
När skoldagen var slut så drog Annsophie & jag till Hova som vi brukar på Fredagar!
Men i dag var en annan Fredag, dom hade helt plötsligt ändrat avgångstiden...
När vi kom till Hova så var bommarna nere och tåget stog vid perrongen.
Jag genade över ett plan som gränsar mot järnvägen.
Annsophi sprang ut och viftade med armarna och jag blinkade för fullt med helljuset, men det var nog en blind chaufför i dag. Tittade inte på oss utan körde bara iväg, fast att Annsophie var så nära tåget...
En kompis hade stått vid bommarna och sett oss och tyckte att chauffören betedde sig för jävla dåligt!!
Så det blev att åka till Laxå!
Annsophie ville stanna till vid Carlssons i Finnerödja, hon skulle köpa semlor!
Jag hade turen att få 2st utav henne ,så jag och min man hade gofika när jag kom hem!!
Har aldrig ätit så goda semlor förrut....
Har ni vägarna förbi Finnerödja så hoppa in och köp en semla vet jag!
 
 
 Var tvungen att åka tillbaks till Töreboda på kvällen för att handla.
Passade på att ta kort på statyn vid torget.
Carolin berättade i morse att någon hade stickat täcken till hästarna och en mössa till mannen.
Titta så fina dom har blivit... nu behöver dom inte frysa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0