Ons 30/1 Rundbunden brudbukett med trassel....

 
I dag har vi gjort en rundbunden brudbukett av limegula nejlikor & trasselrede bestående av spol och myrtentråd.  
Började med att sticka i 2 st mecado pinnar i vinkel genom oasis bollen.( I pinnarna skulle vi fästa vårat trassel lite senare.)
Sen började vi sätta i nejlikorna.
 
 
Man ska tänka på att sätta nejlikorna  i 90 grader, tänka på formen så den inte blir för stor.
 Buketten ska vara kompakt , huvud mot huvud.
 
Satte även i några santini & lime skivor som jag dekorerade med ljuslila pärlor, så blev det lite kontrast.
 
 
Under sidan täcktes med galaxi blad och några lila pärlor.
 
 
Det kom även i några hypericum och lite gräs. Till sist satte jag i mitt trassel rede utav lila/rosa spol och myrten tråd.
Det blev en lite`creasy`brudbukett .
Tror inte att jag hade valt en sådan...Men den var rolig att göra!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0