Tis 19/2. Kistdekoration.

I dag ska jag börja göra mitt livs första (men kanske inte sista) kistdekoration.
Men först fick vi ta hand om alla snittblommor som kom med Hollandsbilen.
Mycket som var vackert....
 
 
 
 
 
 
Dax för lunch!
Marlene hittade ingen sked när hon skulle äta sin soppa, hon fick ta ett kaffe mått.
Man tager vad man haver...
 
 
Efter lunchen röjde vi undan våra bänkar så vi fick plats med alla kistlocken.
 
 
Vi fick ta varsin bild på en dekoration som vi ska återskapa.
Min bild var en dekoration gjord av mest tulpaner.
 
 
Dax att börja!
 
 
 
Mycket att tänka på!
Radial stickteknik, allt ska mot mitten.
Utnyttja materialet.
2/3 framåt, 1/3 bakåt.
Det gröna och blommorna ska följa kistlocket, så det inte svävar.mm mm
Jag börja med att sätta den gröna botten utav cypress.
 
 
Därefter satte jag dom långa linjerna, sedan toppblommorna.
 
 
Mycket mer än så hann jag inte!
Klockan var drygt 16.00, dax att städa och bege sig hemåt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0