Tors 21/2. Prov och kistdekoration.

Första lektionen i dag var med Britt-Marie.
Inte lätt för henne att undervisa bland kistlock och bänkar som stod efter väggarna.
 
 
Hon kom inte åt tavlan att skriva på , så hon satte ett stort pappersblock över dörren.
Fifigt!
 
 
Lite jobbigt varje gång som det skulle vändas blad, men hon fixade det...
 
Vi fortsatte att prata om olika jordarter och fick även titta/känna på olika sorter.
 
Efter rasten var det dax för prov i formgivning.
Det provet vill jag bara glömma! Det gick åt skogen...
 
Efter lunchen så fortsatte vi med kistdekorationerna.
Jag började göra en vit avlång dekoration med rosor,syrener, ranunklar och grönt.
Så här såg bilden ut som jag skulle efterlikna.
 
 
Började med att klä botten med cypress och satte lite mellan stick.
Därefter satte jag den långa linjen.
 
 
 
 
 
Fyllde på med alsrömeria och eucalyptusblad.
Som vanligt så går tiden så fort. Jag hann inte riktigt klart med min dekoration.
Eftersom det var sista dagen för våran grupp,så var det bara att plocka ur alla blommor & det gröna .
Snitta det och ställa i nytt vatten och in med det i kylen.
Det som ser ok ut nästa vecka får nästa grupp använda.
 
Här ser vi Silvias vita dekoration. Det var ungefär så här min skulle ha sett ut...
 
 
Slut för i dag!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna Gustafsson

Jättefin!

Svar: Tack så mycket!
Ulrica.

2013-03-05 @ 12:44:23
URL: http://devote.se/blomsterdrommar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0