Tis 4/12. Begravningsdekoration.

 
I dag har vi gjort en hög begravningsdekoration.
Men vi fick börja dagen med det sista läx förhöret på snitt blommor, på Tors är det stora provet...
Efter läx förhöret städade vi ur kylrummet där vi förvarar våra snitt blommor.
Sen kom blomsterbilen, och vi fick massa nya snitt blommor att ta hand om!
 
Men sen var dat dax för dekorationen!
Vi fick rita upp en skiss om hur våran dekoration skule se ut, och vilka / antal blommor som vi skulle ha.
 
 
Så här såg min skiss ut.
Det blir en ganska liten dekoration.
Jag valde vita liljor som topp blommor,cerisa nejlikor, cerisa gerbia,blå veronika, ljusrosa vaxblommor, cypress,ormskägg och läderblad.
 
 
Mycket att tänka på !!
Det var nästan tyst i klass rummet ( det brukar det inte vara ) alla var fokuserade på sina dekorationer....
Men det var jätte roligt. Nu förstår man bättre det här med linjer hit och dit!
 
 
Så här blev mitt resultat!
Ferdrik skulle bedömma alla dekorationerna , men han hann bara med några stycken.
Så på Tors vet jag vad han tyckte om min..
 
Ja då va den här dagen oxå slut !!
Förstår inte var dagarna tar vägen..Men det är väl så när man har roligt, för det har vi verkligen !!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0