Tors8/2.Olika jordarter & hjärt reden.

I dag började vi med Britt-Maries lektion.
Hon pratade om olika typer jord och vi gick även ut i skogen och plockade med oss lite grener för att se hur gröna dom är.
 
 
 
Klassen är på väg ut i skogen!
Tyvär så hade några av oss dåliga vinterskor, så vi blev blöta och kalla om fötterna...
 
 
 
Här letar Britt-Marie efter gröna kvistar.
 Hanna, Lovisa & Johanna tittar nog också efter kvistar.
 
Här är en grön kvist.
Ser inte så himla grön ut, men när den kom in i ljuset så var den lite neon grön...
 
Resten av dagen så redovisade vi våra tilldelade kapitel i formgivning.
Efter det så fick vi göra varsinna hjärtformade reden som ska gå till försäljning i morgon när butik Sötknoppen har öppet.
Det var kul att göra redet!
Den här gången skulle vi verkligen tänka ekonomi, allså inte vräka in massa blommor & grönt.
Då uppfattar man själva redet, och det är väl meningen.
 
Här har jag plockat björkris och bundit i hop mitt hjärta.
 
 
Så här blev det!
Rosor, Anemoner, Brudslöja & lite grönt.
 
 
 
Här har vi ett till hjärta...
Det är Marlene som kikar fram!
 
 
 
Så var Torsdagen slut!
I morgon är det kort dag och sista dagen före sportlovet!
Det ska verkligen bli skönt med lov...
 
Vi har några stjälkar Klänglilja ( Gloriosa superba ) i klassrummet, kan tro att dom inte är så här fina när vi är tillbaks efter lovet...
 

Kommentarer
Postat av: Marléne

Vilka härliga bilder du tar mästerfotografen! Och vilken fin redesbukett du gjorde! Höll på att garva ihjäl mig åt kortet på mig, ser inte klok ut haha

Svar: Jag tycker att du är söt! Ett riktigt hjärta...
Ulrica.

2013-02-15 @ 00:16:46
URL: http://marlenesoderstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0