Mån 21/1. Färglära....

I dag Måndag har vi haft läxförhör och repetion av Johannes Ittens färgcirkel.
Det är Primär, Sekundär och Tertiärfärger. Ljushetsvärden & Kvantitetskontrast. Två,Tre & Fyrklanger och gud vet allt...
Det är så svårt, blir mer kaos än vanligt i mitt huvud....
Nästa vecka ska vi ha prov i detta, så det är till att läsa och läsa !
 
 
 
Vi ska även kunna lite om NCS.
 
 
Våran läxa tills i dag var att måla 3 st buketter i två, tre och fyrklang.
Vi fick även göra likvärdiga buketter med blommor och ha en workshops med klassen.
Min två klangs bukett skulle bestå utav gulorange tulpaner, lila nejlikor och lila ginst.
 
 
Det känns som att jag (och fler med mig ) förstår lite bättre efter dagens genomgång... 
 
 
 
Här har Åsa N genomgång utav sin treklangs bukett.
Jätte fint!
Det är Åsa som står till vänster i bild ..
 
 
Tur att det var kort dag i dag! Ett trött huvud styrde hemåt.... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0