Praktik på Blommor & Blad veckorna 45-46

 
 Nu har jag haft praktik i 2 veckor på Blommor & Blad i Askersund.
Det har varit jätte roligt!! Gullig och humoristisk personal och en helt underbar butik..... Tycker att du ska stanna till där nästa gång du åker förbi Askersund. Jag lovar att du inte kan gå därifrån utan att ha köpt något!
 
 
Blommor & Blad har funnits i fam Lindgrens ägor sedan 1975.Affären ligger på Storgatan vid torget i Askersund.
 
 
 
Mina dagar har bestått av varuhantering av snittblommor och krukväxter, upplockning och prismärkning av krukor och julpynt,skyltat om i butiken/skyltfönster,expierat kunder,bundit kransar,gjort blomsterarrangemang,
planteringar,buketter,städat mm.
 
 
Fars dags blommor! Tyvärr så tog jag korten på Mån efter fars dag, då var det ganska urplockat....
 
 
 
Fönster nr 1. Lite advents/julskyltning.
 
 
 
 
Fönster nr 2.
 
 
 
Hyacinter och kransar.
 
 
Julrosor,silvergirlang,tulpaner, gladiolus mm.
 
 
 
Några foton innifrån butiken. Det finns mycket snygga krukor,vaser,korgar,inredningsdetaljer mm. bl.a från
Miljögården
Wikholm Form AB
Strömshaga
Interiörhuset
Ib Laursen   med flera.
 
 
 
Alla stunder är ju inte roliga!
Fick vara med att dekorera kistor.Det är en dam som penseltextar begravningsbanden med guld pulver som blandas ut med ett slags lack. Hon har lärt sig det utav sin mamma för länge sedan! Vilket hantverk.....
 
 
 
Så är dagarna i en blomsteraffär! Det svänger mellan sorg och glädje.
Fast jag tror nog att det är mest glädje....
 
 
Även vädret svänger!
Lunch rast med dis & regn....
 
 
Lunch rast med strålande sol....
 
 
 
Ja det var lite om min praktik i Askersund!
 
Hej då Annika, Emilie, Else-Marie & Helena. Jag hoppas att vi ses snart igen....

Kommentarer
Postat av: Marléne

Men vad fint det var i din praktiks butik! :) kul att se. där ska jag absolut gå in nästa gång jag passerar askersund! :)

Svar: Ja det måste du göra...
Ulrica.

2012-11-19 @ 18:48:01
URL: http://marlenesoderstrom.blogg.se
Postat av: Annika Lindgren

Hej Ulrica, vi saknar dig!!! Denna veckan har varit tuff med mycke bindning, synd att du inte var här och kunde hjälpa till;)

Svar: Jag saknar er oxå !! Får se om vi ses närmare jul...KRAM.
Ulrica.

2012-11-24 @ 17:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0