Tis 27/11. Advents kransar & buketter.

Idag är det Tisdag och vi har haft Frderik hela dagen.
Vi började dagen med läxförhör på snittblommor, nästa vecka ska vi ha prov !
Det är 60-70 olika snittblommor & grönt som vi ska kunna.
Kan vi det svenska namnet,latinska släktnamnet & latinska arten så har vi A.
Det kommer inte att bli lätt ! Jag som har lite otur när jag tänker, jag kommer aldrig att få in
dom latinska namnen.....
Kommer vara glad om jag lyckas få rätt på dom svenska och latinska släktnamnen !!!
 
I dag har vi gjort advents buketter & dörrkransar som vi ska sälja på Fredag!
 
 
Så här blev min bukett. 
Rosor,Bärhyperikum,Gerbera,Krysantemum,Läderbräken,Mastixbuske & Fjädersparris.
Dom latinska släktnamnen:
Rosa,Hypericum,Gerbera,Chrysanthemum,Rumohra,Pistacia & Asparagus.
 
 
Dörrkrans nr1.
 
 
Dörrkrans nr2.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0