Ons 6/2. Engelsk rankad brudbukett ( snabelbukett ).

I dag har min snabelbukett äntligen blivit färdig!
Det tog tid, inte så konstigt. Dels har jag aldrig gjort en sådan förrut, men framför allt så har all stiftning tagit massa tid...
Jag fick ett bra omdöme utav Anna-Karin.
Hade jag fått bestämt färgerna och blommorna så hade det inte blivit orangt.
Men så här blev resultatet!
 
 
Här ser man ´snabeln`tydligt.
 
 
 
Undersidan innan jag täckte den med grönt.
 
 
 
Färdig klädd undersida & handtag.
 
 
Så här ser det ut när Flora agerar modell...
 
 
Så här glad var Silvia när hon gjorde klart sitt handtag...
 
 
I går när vi gjorde våra Fairtraid buketter så var inte Erika med.
Hon läser en yrkesutbildning till florist och är mesta delen i en Interflora butik i Lidköping,men på Ons & Tors är hon med oss.
Så i dag fick hon göra sitt bidrag till tävlingen.
Ett jätte gulligt hjärta av fjädrar & rosor..
 
 
Erika´s, Annsophie & Marlen´s buketter gick vidare till Fairtraid tävlingen.
Jag tror att vi har stora chanser att vinna hela grejen!
 
 
Glömde berätta att det var SÅ underbart vackert ute i dag. massa snö tyngde ner buskar & träd.
Var tvungen att ta några bilder i våran trädgård innan jag åkte i morse...
 
 
 
I dag stog det kvar en kvarglömd bukett anemon i klassrummet som hade slagit ut.
Så himla vacker...
 
 
Så var även Onsdagen slut!
Vi kom iväg från skolan sent, så Annsophie missade bussen. Men jag skjutsade fram henne till Hova , då kunde vi passa på att prata & skratta i bilen..Alltid roligt!
 

Kommentarer
Postat av: Marléne

Vilken fin snabel du gjorde! flora är lite läskig när hon bara står och tjuvlyssnar på allt hela dagarna! Ett underbart kort på anemonen! krams

Svar: Tack! Ja det ser verkligen ut som en snabel...kan använda den som en teaterdocka!Anemonen var så läcker, kunde inte låta bli att ta ett kort.KRAM
Ulrica.

2013-02-08 @ 21:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0