Tis 5/2. Snabel & fairtradebukett.

 
I dag började vi göra våra Engelsk rankade brudbuketter ( snabelbukett ).
Det är en bukett form som hämtat inspiration från England.
Allt material kortats till mycket små mellanstick som stiftas och binds ihop till en tät & kompakt snabel/droppe.
Jag hann knappast börja på min ,när blomsterbilen kom och vi fick massa snittblommor som vi skulle ta hand om.
Sen var det dax att börja göra våra fairtradebuketter.
Dom skulle vara klara till kl 15.30, då skolans elever och lärare skulle titta och rösta på snyggaste buketten.
Jag hade tänkt göra en traditionell bukett, men ändra mig i sista stund och gjorde ett hjärta utav ståltråd som jag fyllde med blommor & grönt.
Det var ingen bra idee!!!
Tog lång tid att klä hjärtat med flora tejp och sedan rosa bast.
Krångligt att sticka i blommorna,men framför allt jätte svårt att göra en spiral !
Den blev ok att titta på ovan från ,men spiralen var det dåligt med.....
 
 
Blommorna jag använde var : Ranunklar, Anemoner, Marton, Rosor, Bupleurum, Eucalyptus & Pistage.
 
Så här såg det ut i klassrummet när det skapades för fullt....
Susanne.
 
 
Annsophie.
 
 
Siv.
 
 
Många fina buketter blev det!
Här kommer dom alla...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tyvärr så var Hanna sjuk!! Så nr 10 uteblev....
 
I morgon ska vi florist elever också få rösta.
Sen ska bästa bidrag få tävla om `Schysstaste blomster arrangemanget ` inför Allhjärtans dag 16/2 Fairtrade Sverige.
 
I dag har det blivit vinter igen...
Snöade ganska rejält när jag åkte hem, fick köra försiktigt !!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marléne

men du tjejen köra och fota samtidigt när det är halt?! aja baja!kram på dej!

Svar: Ja jag vet!! aja baja....
Ulrica.

2013-02-08 @ 21:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0