Tors 31/1. FÄRG PROV !!

I dag var det dax för prov i färglära !!
Jag tror att det gick ganska bra. Får nog gå kvar i skolan i alla fall.....
 
Som vanligt så är det hektiska dagar...
Efter provet skulle vi göra en droppformad brudbukett, i oranga färger.
Det var inte lätt kan jag säga...
För det första ska alla dessa blommor slåss om att sitta kvar i oasis bollen, sen ska buketten se bra ut oxå!
Många blommor fick jag skafta och förankra, för dom får inte ramla ur buketten.
Handtaget hade jag klätt med siden band och dekorerat med pärlor.
 
 
Jag blev inte alls nöjd med min bukett!
Började med att göra för kort häng...
Men så här blev den, får tro att det bara kan bli bättre ju fler jag gör.
 
 
Det var i alla fall fina blommor!
Kallor, rosor, nejlikor, santini , bupleurum och grönt.
 
Här ser vi en djupt koncentrerad Susanne..
 
 
Mitt i allt skapande, så fick Elin problem med vita fingrar....
( Ja Elin, är det inte kramp i äggstockarna så är det kalla fingrar)
 
 
Sista lektionen för dagen var  Britt-Maries.
Vi pratade om fotosyntesen/Vatten-Klorofyll-Socker.
Stackars Britt-Marie, vi är alltid så fnittriga när vi har henne .Pga det är sen eftermiddag!

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha! Från och med nu ska jag stå tyst brevid dig.. ;)

Svar: Jag tror inte att du klarar det! Men du kan alltid försöka Haha....
Ulrica.

2013-02-04 @ 21:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0