Tors 17/1.Rundbunden brudbukett och lektion med Britt-Marie.

 
I dag har vi gjort våran rundbundna brudbukett!
Det var jätte roligt och betydligt lättare än den droppformade...
Vi gjorde buketten i en prinsess hållare, och blommorna var dom samma som vi hade till den droppformade buketten.Här sliter vi ut våra blommor....
Började med att sätta en manchett utav läderblad .Sen var det dax för toppblomman i mitten,där efter sid rosorna som ska sättas i 90 grader.Därefter satte jag i grönt och förtsätter med flera rosor, som möttes upp med mitt rosen.
 
 
 
Satte också i några ranunklar, fresior, vaxblommor och några rosa pärlor.
 
 
Handtaget smyckade jag med myrteltråd och en pärla längst ner...
 
 
Så här blev resultatet. Riktigt bra....
 
På eftermiddagen hade vi Britt-Marie, det var länge sedan !
Hon är så bra att lyssna på, väldigt tydlig....
Vi pratade om Växtfysiologi - läran om växtens livsprocesser.
 
 
Många öron som lyssnar.....
 
 
Vi gjorde ett expriment ! Hade salt, socker och endast vatten i 3 st cylindrar som vi satte tulpaner i.Skulle se vilken tulpan som nickade först..
 
 
Vilken tulpan slocknade först tror du? Jag återkommer med det nästa vecka...
 
Ja så var Torsdagen också slut, dax att åka hemmåt!!
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha vi ser SÅ roade ut :)

Svar: Ja kanske inte 100% fokuserade....Men det var ju oxå sen eftemiddag!
Ulrica.

2013-01-23 @ 19:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0